Vårt mål är att du som kund alltid skall vara nöjd med oss och våra produkter.
Vi gör hela tiden vårt yttersta för att våra produkter och vår kommunikation med dig som kund skall vara korrekt.
Om det trots allt inte är något som fungerar så ser vi fram emot att få hjälpa dig.
Nedan hittar du våra våra köpevillkor:
KÖP
Vid beställning träffas avtal om köp först när 3D Robban bekräftat beställningen genom en e-postad orderbekräftelse. Orderbekräftelsen genereras automatiskt av 3D Robban’s databas utan manuell översyn. Vid eventuella felaktigheter i t ex angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
Alla erbjudanden gäller så långt lagret räcker.
PRISER
3D Robban reserverar sig för prisändringar, slutförsäljning och eventuella faktafel som kan finnas på vår sida eller i våra annonser.
FRAKTKOSTNAD
Fraktkostnaden baseras på produkternas totala vikt.
Exakt fraktkostnad presenteras i kassan.
LEVERANS
Alla artiklar som visas med ”i lager” status finns i vårt lager för omgående leverans. Vid eventuell försening kontaktas du av vår kundtjänst och du har då som konsument rätt att häva köpet utan kostnad om så önskas.
Leverans inom Sverige sker med Postnord. Normal leveranstid är 4-7 arbetsdagar.
Vi står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig.
BETALNING
Vi accepterar följande betalningssätt
Swish
Kostnad: 0 kr
FEL VID LEVERANS
Skulle någonting ha blivit fel i er leverans, fel eller skada på en vara, fel vara eller fel antal varor kontakta 3D Robban på kontakt@3drobban.se.
Felet skall anmälas inom skälig tid efter det att varan mottagits. 3D Robban står för alla kostnader inklusive transport vid en godkänd reklamation.
ÅNGERRÄTT
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara vi har skickat till dig. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Enligt 4 § i denna lag gäller inte ångerrätten distansavtal om bland annat:
- En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, till exempel abonnemang.
- En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal
- En förseglad ljud- eller bildupptagning (t.ex. DVD-film) eller ett förseglat datorprogram/spel (inkl. konsolspel) och förseglingen har brutits.
Ångerrätt gäller inte företag, samt endast om varan är i väsentligen oförändrat skick.
Detta innebär att produkten skall kunna säljas som ny till nästkommande kund, utan att denne reagerar på att produkten ser använd ut. Du står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt.
För att undvika problem när du vill utnyttja ångerrätten, tag kontakt med kundtjänst innan du skickar tillbaka varor.
Vid åberopande av ångerrätt:
- Meddela 3D Robban’s kundtjänst inom 14 dagar från det att du har mottagit beställningen eller del av den att du avser utöva din ångerrätt.
- Returnera varan, i produktkartongen med det avsedda inneremballaget snarast efter att du meddelat oss om att avtalet frånträds.
- Bifoga kontouppgifter för återbetalning. Återbetalning sker inom 30 dagar från det att varan mottagits av oss
GARANTI / REKLAMATION
När det gäller t ex handhavandefel eller felinställd produkt debiterar vi dig undersökningskostnaden. Detta gäller även i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring av produktens funktion och utseende, såsom ombyggnation, uppgradering eller annan konfigurering av produkten utan skriftligt godkännande från 3D Robban.
Åberopar kunden garanti och det visar sig att felet beror på yttre åverkan och därför inte täcks av garantin står kunden för eventuell reparationskostnad. Vår auktoriserade personal kommer i första hand avgöra om felet beror på en felaktigt producerad vara eller yttre åverkan efter att varan nått oss. Kunden står för fraktkostnader om denne åberopar garantin.
Vid godkänd reklamation återbetalas eventuella kostnader på samma sätt som betalningen skett, har betalningen skett med kreditkort kommer samma kontonummer krediteras. Återbetalning sker så snart ett ärende avslutats.
Är din vara skadad eller felaktig måste du reklamera varan inom 10 dagar. Beskriv felet noggrant och uppge beställning och fakturanummer. Vid reklamation skall du kontakta vår kundtjänst via e-post kontakt@3drobban.se för erhållande av RMA (returnummer).
Vi återkommer sedan till dig med information om hur ärendet skall hanteras.
TRANSPORTSKADOR
Synliga skador på godset skall anmälas till kontakt@3drobban.se inom skälig tid då de upptäcks. Foton på skadorna skall bifogas i mailet.
EJ UTLÖSTA PAKET
Varor som beställts men som ej är utlösta eller som returneras till oss på grund av att du som köpare inte varit tillgänglig trots upprepade leveransförsök.
Ditt paket finns kvar hos ditt Post Nord ombud i 7 dagar. Om du inte hämtar ut paketet under den tiden skickas det tillbaka till oss. För ej uthämtade paket får du som kund stå för returfrakten. Du får en faktura för returfrakten efter att vi har mottagit din retur.
Ingen återbetalning sker om något utav ovan händelser inträffar.
SEKRETESS OCH HANTERING AV PERSONUPPGIFTER
När du lägger en beställning eller registrerar dig som kund uppger du dina personuppgifter. I samband med din beställning eller registrering godkänner du att vi lagrar och använder dessa uppgifter för att fullfölja vårt åtagande gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation vi har med dig för att kunna tillhandahålla den service du förväntar dig av oss.
3D Robban kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part, undantag gäller våra partners. Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att få den information vi har registrerat om dig. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen rättas eller tas bort utan att ange någon anledning. Kontakta i så fall kontakt@3drobban.se.
COOKIES
3D Robban använder cookies för att tillhandahålla en smidig väl fungerande e-handel. Cookies används bland annat för att hantera innehållet i din kundvagn samt din inloggning. Vi använder oss också av cookies för att mäta och optimera vår marknadsföring. Om din webbläsare är inställd för att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att lägga din beställning över Internet. Du kan i så fall enkelt ändra denna inställning i din webbläsare.
FORCE MAJEURE
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal och utfästelser från 3D Robban sida, som gör att 3D Robban ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall utgöra grund till att 3D Robban befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
KONTAKT
3D Robban
Norra Åkershult 102
314 94 LANDERYD
SWEDEN
Tel: + 46 72 31 50 686
kontakt@3drobban.se